Norsjö Ridklubb

Uppstallning

Norsjö Ridklubb erbjuder uthyrning av både lösdrifts- och boxplatser.

Uppstallning

Pris/Månad

Box + hage

Lösdrift

Tillfällig boxplats

100 kr/dygn

Som hyresgäst på Norsjö Ridklubb har du har tillgång till plats i uppvärmd låsbar sadelkammare, plats i förråd samt hö-förråd. I uppstallningsavgiften ingår spån men inte hö.

Hagarna är anpassade efter Norsjös vinterklimat vilket innebär att du kan koppla termobar i samtliga hagar. Alla lösdriftshagar har ligghallar och består av stadiga järnstaket. Övriga rasthagar har eltråd eller elrep, där du får koppla ditt agregat.

Som hyresgäst förväntas du

• Utföra dina tilldelade sysslor: Morgon-, lunch-, middag- och kvällsfodringar. Mockning till ridskolans hästar, höuppvägning och kraftfoder. Detta delas lika på alla uppstallade (efter antal hästar). Samtliga uppstallade träffas 1 gång per månad för att fördela fodringar samt lyfta frågor och funderingar. Finns det information från styrelsen så tas även det i samband med dessa möten, om det inte är brådskande.
  • Hjälpa till med sysslor för ridskolans hästar. Till exempel rulla in ny höbal då ridskolans hö är slut.
  • Följa de bestämmelser som finns på anläggningen. Dessa kan ändras löpande under tiden du står uppstallad.
  • Hjälpa till på städdagar/arbetsdagar/ tävlingsdagar. Detta kan du läsa mer om på sidan Priser och bestämmelser under rubriken Vilkor för anläggninsgkort.

Norsjö ridklubb är en ideell förening, vilket betyder att det inte finns någon anställd på plats. Allt arbete utförs ideelt av hyresgäster, styrelse, ridledare och medlemmar.

Vi kan tyvärr inte erbjuda uppstallning för hingstar eller föl.

Vill du hyra stallplats?

Kontakta uppstallningsansvarige Anna Andersson, 072-4032118 eller via mejl norsjoridklubb@outlook.com

Anläggning

Publicerad: 2022-12-21